تاریخ : چهار شنبه 3 خرداد 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

کیومرث کرمانشاهی در سیزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر در گرگان اظهار داشت: رشد جذب سرمایه‌‌گذاری خارجی در دو سال گذشته 120 درصد بوده که به لحاظ رشد رتبه،‌ از اولین شاخص‌های اقتصادی در داخل و دارای ششمین رتبه در سطح جهانی است.

وی تصریح کرد: ایران با بیش از 70 میلیون نفر جمعیت، تولید ناخالص داخلی به ارزش 870 میلیارد دلار و بیش از 200 میلیارد دلار حجم مبادلات خارجی یکی از قدرت‌های اقتصادی و بزرگ بازار در منطقه خاورمیانه است.

معاون امور اداری کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران به ساختار کالاهای وارداتی ایران اشاره کرد و بیان داشت‌: در بخش سرمایه‌ایی 15 درصد، واسطه‌ای 56 درصد، مصرفی 11 درصد و در بخش سایر نیز 18 درصد کالاهای طبقه‌بندی نشده وجود دارد.

کرمانشاهی با بیان اینکه ایران دارای شش منطقه آزاد تجاری صنعتی و 19 منطقه ویژه اقتصادی دارای موقعیت استراتژی است، اذعان کرد: این مناطق دارای زیرساخت‌های لازم بود که مشوق‌های فراوانی نیز برای سرمایه‌گذاری خارجی در نظر گرفته شده است.

وی از وجود 500 هزار کارگاه صنعتی در حوزه‌های صنایع غذایی، منسوجات، صنایع سولوژی، فلزات، مواد شیمیایی و ماشین‌آلات در کشور خبر داد و افزود: همچنین تعداد 3 هزار و 200 معدن فعال در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که تعداد افراد شاغل در آن بخش 57 هزار نفر است.

به گفته وی ایران رتبه 4 تا 9 در تولیدات روی،‌ سرب، کبالت، آلومینیوم، منگنز و مس در جهان را به خود اختصاص داده است.

معاون امور اداری کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: طول خطوط راه‌آهن اصلی در کشور بالغ بر 7 هزار و 584 کیلومتر و خطوط فرعی، صنعتی و تجاری به ترتیب یک‌هزار و 459 و 863 کیلومتر است.

کرمانشاهی در خصوص وزن کالاهای تخیله شده و بار‌گیری شده در چهار بندر اصلی بازرگانی جنوب کشور خاطرنشان کرد: سالانه بالغ بر 46 میلیون تن بار در بنادر جنوبی کشور تخلیه و بارگیری می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال برقراری توسعه پایدار در منطقه و ایجاد همدلی بین کشورهای عضو است تا اعضا بتوانند در صحنه‌های بین‌المللی از توسعه پایدار برخوردار باشند.

 



|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید